bistorming-social media analytics

Έχεις μικρή επιχείρηση? 10 λόγοι να χρησιμοποιήσεις τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης! [Μέρος Α’]

Γιατί να χρησιμοποιήσετε τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας; Είναι όπου οι πελάτες σας είναι! Υπάρχουν σχεδόν 2,5 δισεκατομμύρια χρήστες κοινωνικών μέσων δικτύωσης σε όλο τον κόσμο. Και περισσότερο από το 50% των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων βασίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κύρια τεχνική ψηφιακού μάρκετινγκ, λόγω της αποτελεσματικότητάς τους για την εύρεση και τη σύνδεση με νέους πελάτες. Επίσης, δεν κοστίζει τόσο ακριβά όσο κάποιες παραδοσιακές μέθοδοι μάρκετινγκ.

Εάν δεν το έχετε ήδη, ήρθε η ώρα να ενωθείτε μαζί με τους πολλούς ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα για να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση, να προωθήσουν τις πωλήσεις και να αποκτήσουν νέους πελάτες. ‘Η τουλάχιστον να το δοκιμάσετε!

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μικρές επιχειρήσεις: 10 συμβουλές προς την επιτυχία

 

  1. Ξεκινήστε με ένα σχέδιο

Ακριβώς όπως μια επιχείρηση χρειάζεται ένα επιχειρηματικό σχέδιο, οι ενέργειες των κοινωνικών σας μέσων δικτύωσης πρέπει να ενημερώνονται με μια προσεκτικά σχεδιασμένη στρατηγική. Για τη δημιουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων, πρέπει:

α) Ορίστε τους στόχους σας και τους στόχους που θέλετε να επιτύχετε μέσω των κοινωνικών μέσων δικτύωσης.

β)  Διεξάγετε έναν έλεγχο των κοινωνικών σας μέσων δικτύωσης. Αυτό σημαίνει να καθορίσετε ποιος είναι συνδεδεμένος ήδη μαζί σας σε κοινωνικό επίπεδο, ποια δίκτυα χρησιμοποιεί το κοινό σας και σε τι κατάσταση βρίσκεται η παρουσία των κοινωνικών σας μέσων δικτύωσης ενάντια στους ανταγωνιστές σας.

γ) Δημιουργήστε ή βελτιώστε τους υπάρχοντες λογαριασμούς σας. Μετά την επιλογή των κοινωνικών δικτύων που ταιριάζουν καλύτερα στη μικρή επιχείρησή σας, δημιουργήστε την κοινωνική σας παρουσία σε κάθε δίκτυο, σύμφωνα με τους ευρύτερους επιχειρηματικούς στόχους και το κοινό σας. Εάν διαθέτετε ήδη υπάρχοντες λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης, βεβαιωθείτε ότι έχουν ενημερωθεί για να αντικατοπτρίζουν τις αξίες της επιχείρησης σας.

δ) Δημιουργήστε ένα ημερολόγιο κοινωνικών μέσων δικτύωσης. Αυτό αποτελεί ουσιαστικό μέρος του πολύ σημαντικού σχεδίου μάρκετινγκ. Θα πρέπει να περιλαμβάνει τις προβλεπόμενες ημερομηνίες και ώρες που θέλετε να δημοσιεύσετε αναρτήσεις πχ στο Facebook και Instagram.

ε) Δοκιμάστε, αξιολογήστε και προσαρμόστε τη στρατηγική σας. Θα πρέπει να ρυθμίζετε συνεχώς τη στρατηγική σας με βάση την απόδοση σας. Αναλύστε πράγματα όπως ο αριθμός των κλικ ανά ανάρτηση, τον αντίκτυπο των κοινωνικών σας καμπανιών και ο αριθμός των επισκέψεων στη σελίδα σας που προκύπτουν από την καμπάνια σας στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.

 

bistorming- advertising analytics

 

  1. Αποφασίστε ποιες πλατφόρμες είναι κατάλληλες για εσάς

Δεν είναι όλες οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων δικτύωσης κατάλληλες για την επιχείρησή σας και τους στόχους που έχετε ορίσει. Παρακάτω σας προσφέρουμε μια υψηλού επιπέδου ματιά στις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες.

Facebook: Το δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο με περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια χρήστες από τον Σεπτέμβριο του 2017, διαθέτει το μεγαλύτερο αριθμό τακτικών χρηστών, καθιστώντας το το πιο ελκυστικό δίκτυο από την άποψη της απόλυτης προσέγγισης.

Instagram: Το Instagram έχει μια οπτικοκεντρική προσέγγιση, όπου το επιτυχημένο μάρκετινγκ βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αισθητική έκκληση του περιεχομένου που μοιράζεστε.

LinkedIn: Ο μεγαλύτερος ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο για επαγγελματίες με περισσότερους από 467 εκατομμύρια χρήστες.

Twitter: Το Twitter είναι γνωστό για τη συντομία του χάρη στο όριο tweet 280 χαρακτήρων.

Snapchat: Μια πλατφόρμα περιεχομένου που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε νεότερα κοινά.

YouTube: Μία εξαιρετική πηγή για επιχειρήσεις που θέλουν να επωφεληθούν από τη δημοτικότητα των online βίντεο.

Pinterest: Αυτό που κάνει το Pinterest μοναδικό είναι οι χρήστες του, που ψάχνουν να βρουν ιδέες για όλες τις πτυχές της ζωής τους. Αυτό καθιστά το Pinterest ιδανικό για να οδηγήσετε τους πελάτες σας προς το μέρος σας, όπως η επίσκεψη στον ιστότοπό σας.

 

bistorming-social media analytics

  1. Γνωρίστε το κοινό σας

Ο καθορισμός των χαρακτηριστικών του κοινού σας είναι ένα κρίσιμο στοιχείο της έρευνας αγοράς που χρειάζεται να διεξάγεται. Χωρίς αυτές τις πληροφορίες, δεν θα έχετε ιδέα πώς να τους προσεγγίσετε.

Πρέπει να γνωρίζετε πράγματα όπως η ηλικία, το φύλο, η τοποθεσία, οι στόχοι, το μέσο εισόδημα κ.λπ.

 

  1. Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσετε και να πουλήσετε τα προϊόντα σας

Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για μάρκετινγκ δεν είναι τόσο εύκολη όσο το απλό tweeting σχετικά με την επωνυμία σας κάθε λίγο και λιγάκι ή χρησιμοποιώντας τη διαφήμιση στο Facebook. Χρειάζεται μια στρατηγική για τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων σας.

Χρησιμοποιήστε το διάσημο κανόνα 80/20 (γνωστό επίσης και ως αρχή Pareto): Το 80% της κοινωνικής προώθησης και της επιτυχίας της πώλησής σας προέρχεται μόνο από το 20% της αιτίας. Επομένως, το κοινωνικό σας περιεχόμενο σε όλα τα κανάλια σας δεν πρέπει να είναι πάνω 20 τοις εκατό διαφημιστικό. Το άλλο 80% πρέπει να αφορά τους πελάτες σας – να ασχολείστε μαζί τους και να μοιράζεστε σχετικό περιεχόμενο το οποίο θα βρουν πολύτιμο.

 

  1. Ενσωματώστε εικόνες, βίντεο και γραφικά όποτε μπορείτε

Χρησιμοποιήστε οπτικά στοιχεία όσο μπορείτε, ανεξάρτητα από την κοινωνική πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε. Το 67% των επαγγελματιών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν οπτικό περιεχόμενο στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης για το γεγονός ότι προσφέρουν αφοσίωση και δέσμευση με τους πελάτες τους.

Η ενσωμάτωση οπτικών μέσων  – από στατικές εικόνες μέχρι βίντεο και GIF – στο περιεχόμενο των κοινωνικών μέσων δικτύωσης σας είναι εύκολη. Απλά βεβαιωθείτε ότι οποιοδήποτε οπτικό στοιχείο που χρησιμοποιείτε είναι σχετικό με το περιεχόμενό σας και το κοινό σας.

 

Παναγιώτα Συριοπούλου,

Social Media Manager
Msc International Business & Management

 

***Επικοινωνήστε μαζί μας για να ξεκινήσουμε μαζί τη στρατηγική της επιχείρησής σας!

 

Bistorming
Π.Γρηγορίου Ε’ 16
221 32, Τρίπολη, Ν. Αρκαδίας

Τηλ: 2713 007 657, 6940 972 900
email: info@bistorming.gr