Μικρές επιχειρήσεις και διαφήμιση. Χρήσιμες συμβουλές.

Αν είσαι ιδιοκτήτης  μικρής επιχείρησης, πρέπει να είναι ρεαλιστής σχετικά με τις διαφημιστικές σου καμπάνιες. Από τη μια κύριο μέλημά σου είναι να μπορέσεις να κατακτήσεις όσο γίνεται μεγαλύτερο κοινό μέσω της διαφήμισής σου. Υπάρχει όμως και το κόστος. Πόσο είναι το κόστος που μπορεί να επωμιστεί η επιχείρησή σου για διαφήμιση; Από την άλλη, μπορεί αυτό το ποσό που διαθέτεις να καλύψει τις προσδοκίες σου για την προσέλκυση νέας πελατείας;

Γι ‘αυτό θα πρέπει οπωσδήποτε να κάνεις ένα σωστό διαφημιστικό προγραμματισμό και όχι απλά να τοποθετήσεις ένα ποσό που σου περισσεύει, για διαφήμιση.  Με την τοποθέτηση των χρημάτων σου στα σωστά κανάλια μπορείς να έχεις το αποτέλεσμα που θες  ή τουλάχιστον, να βελτιώσεις τα αποτελέσματα που έχεις.  Και εφόσον είσαι συνεπής με το μηνιαίο ποσό που θα επενδύεις στην διαφήμιση της επιχείρησής σου, θα μπορείς να έχεις καλύτερα μετρήσιμα στοιχεία για τη συνολική αποτελεσματικότητα που έχουν  οι διαφημιστικές σου καμπάνιες και εφόσον αυτές δε σε ικανοποιούν να προχωρήσεις στις απαραίτητες διορθώσεις.

Στόχευσε στο κοινό σου.

Καλώς ή κακώς το προϊόν που παράγει ή πωλεί η επιχείρησή σου δεν ταιριάζει στις ανάγκες και στο προφίλ όλων των ανθρώπων . Και εδώ έρχεται το μεγάλο πλεονέκτημα της online διαφήμισης. Η στόχευση. Δυστυχώς πολλές μικρές επιχειρήσεις, δε σχεδιάζουν επαρκώς στοχευμένες καμπάνιες, με αποτέλεσμα  να αυξάνουν το κόστος τους χωρίς αποτέλεσμα, αλλά και σε τελική ανάλυση να μην εκμεταλλεύονται το βασικότερο πλεονέκτημα της διαφήμισης μέσω του διαδικτύου.

Για να έχεις τα μέγιστα αποτελέσματα, θα πρέπει να είσαι σε θέση να δημιουργήσεις ένα ακριβές προφίλ του πελάτη-στόχου της επιχείρησής σου με βάση τα δεδομένα που έχεις συλλέξει. Με αυτές τις πληροφορίες, μπορείς να αρχίσεις  να στοχεύεις άτομα με παρόμοια δημογραφικά και ψυχογραφικά στοιχεία, έτσι ώστε οι  καμπάνιές σου,  να προσελκύουν περισσότερους πελάτες.

Μέτρησε και παρακολούθησε τη διαφήμισή σου.

Δυστυχώς πολλές επιχειρήσεις, δεν έχουν καμία ιδέα για την απήχηση της διαφήμισής τους.

Διαδικτυακές πλατφόρμες διαφήμισης όπως το Google AdWords και το Facebook σου παρέχουν εκτενή στατιστικά στοιχεία που σχετίζονται με τις διαφημίσεις σου, και θα σε βοηθήσει να προσδιορίσεις τα επόμενα βήματά σου και πιθανών να επαναπροσδιορίσεις τις μελλοντικές σου κινήσεις.

Γνώριζε πότε πρέπει να διαφημιστείς.

Με μια πρώτη ματιά, η διατήρηση μιας online διαφήμισης όλο το χρόνο, με καταμερισμό του ετήσιου προϋπολογισμού  σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις,  μπορεί να φαίνεται ότι είναι μια σοφή και κοινή λογική προσέγγιση. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που η διαφήμισή σου πρέπει να εντατικοποιηθεί.

Αν πουλάς εποχιακά προϊόντα, θα πρέπει η διαφήμιση να έχει υψηλότερη απόδοση τις εποχές που σε ενδιαφέρουν. Μπορεί ακόμη και να πρέπει να ξεκινήσει διαδικτυακή διαφήμιση  λίγο πριν την έναρξη της περιόδου που σε ενδιαφέρει και να κρατήσεις μερικές από τις διαφημίσεις σου μέχρι και λίγο μετά.

Περίοδοι όπως  τα Χριστούγεννα ή η περίοδος των εκπτώσεων,  τείνουν να είναι  εποχές υψηλής απόδοσης, ανάλογα με το είδος της επιχείρησης που διατηρείς. Μπορεί να είναι προς όφελος του επιχειρηματία η προσθήκη επιπλέον ποσού στον διαφημιστικό προϋπολογισμό για εκείνες τις περιόδους.

Δημιούργησε τη δική σου εταιρική ταυτότητα και το ύφος προβολής σου.

Μπορούν οι πελάτες σου να σε εντοπίσουν και να σε αναγνωρίσουν αμέσως  από τις διαφημίσεις σου;  Βλέποντας το χρώμα, τις εικόνες και τα γενικότερα στοιχεία μπορεί ο πελάτης να καταλάβει ότι η διαφήμιση αφορά την επιχείρησή σου με την πρώτη ματιά; Αν το ερώτημα αυτό φαίνεται παράλογο, απλά κοίταξε τι κάνουν οι μεγάλες φίρμες και εταιρείες. Πολλές φορές  μπορείς να αναγνωρίσεις τις διαφημίσεις τους μόνο από τα χρώματα που χρησιμοποιούν.

Με την πάροδο του χρόνου, οι πελάτες σου,  θα αρχίσουν να ταυτίζονται με τι στυλ  των διαφημίσεών σου. Αν κάθε φορά που αναρτάς μια νέα διαφήμιση, μεταλλάσσεις και το ύφος της, θα μπορούσες να προκαλέσεις σύγχυση  στο κοινό σου. Ο στόχος σου πρέπει να είναι να δημιουργήσεις ένα στυλ διαφήμισης που να έχει απήχηση στους στοχευμένους πελάτες σου.

Χρησιμοποίησε τους πόρους σου αποδοτικά.

Γνωρίζεις πολύ καλά τη σημασία που έχει η κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, όμως τις περισσότερες φορές μια καλή κατάταξη απαιτεί σημαντικούς πόρους σε χρόνο και χρήμα, αναρτώντας συνεχώς νέο περιεχόμενο  στην ιστοσελίδα σας..

Υπηρεσίες όπως το Google AdWords, μπορούν να βοηθήσουν επιχειρήσεις που διαθέτουν μεν ένα σημαντικό προϋπολογισμό για διαφήμιση, αλλά όχι το χρόνο να αναρτούν συνεχώς νέο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα τους, να εμφανίζονται υψηλότερα στα αποτελέσματα SERP χωρίς να χρειάζεται να βελτιστοποιήσουν τις θέσεις για τις επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά τους.

Εάν από την άλλη διαθέτεις  μόνο έναν μικρό προϋπολογισμό για διαφήμιση, μια καμπάνια μέσω Facebook θα ήταν πολύ πιο πρακτική, αφού μπορείς να ελέγχεις καθημερινά τις δαπάνες σας.

Διαφήμιση στα σωστά μέσα και στα σωστά μέρη.

Είναι επικίνδυνο να κάνεις πάρα πολλές υποθέσεις σχετικά με τον πελάτη-στόχο σου. Για παράδειγμα, αν υπάρχει μια συγκεκριμένη ραδιοφωνική εκπομπή που σου αρέσει, αυτό δε σημαίνει αυτομάτως ότι η εν λόγω εκπομπή αρέσει και στους πελάτες σου, ώστε να επενδύσεις στο διαφημιστικό χρόνο αυτή της εκπομπής.

Αν δε θες να σπαταλάς άσκοπα χρήματα σε λάθος διαφημίσεις, μάθε τον πελάτη σου. Ερεύνησε τις συνήθειές του, τα περιοδικά που προτιμά, τις ιστοσελίδες και τα blogs που διαβάζει, τις μουσικές εκπομπές που ακούει. Και πως θα μάθεις για τις συνήθειες των πελατών σου; Για άλλη μια φορά το Facebook αποτελεί βασικό εργαλείο. Μπες στις διάφορες ομάδες με κοινά με τους πελάτες σου ενδιαφέροντα. Μελέτα τις αναρτήσεις τους και σίγουρα θα βρεις σημαντικές πηγές και στοιχεία για τη συμπεριφορά τους.

Αδιαμφισβήτητα, υπάρχουν  πολλές ευκαιρίες για να αποκομίσεις κέρδος μέσω της διαφήμισης . Το κλειδί της επιτυχίας είναι να ανακαλύψεις  ποιοι είναι οι πελάτες-στόχοι σου και να προσπαθήσεις να τους προσεγγίσεις.

Η διαφήμιση δεν είναι στατική. Δεν δημιουργούμε μια καμπάνια και την αφήνουμε στην τύχη της. Η διαφήμιση απαιτεί έρευνα, ευελιξία και προσήλωση στο στόχο μας.