bistorming-google-ads

Διαφήμιση στο Google: Τι είναι και πως λειτουργεί

 

Η Google όπως είναι γνωστό είναι η μεγαλύτερη και πιο διαδεδομένη μηχανή αναζήτησης στην εποχή μας. Κάθε δευτερόλεπτο, 2,3 εκατομμύρια αναζητήσεις διεξάγονται στη Google, και η πλειοψηφία των αποτελεσμάτων περιλαμβάνουν Google ads.

Όταν κάνετε μια αναζήτηση στο Google, η σελίδα αποτελεσμάτων περιλαμβάνει πληρωμένες διαφημίσεις και οργανικά αποτελέσματα. Οι πληρωμένες διαφημίσεις (Google ads) είναι οι διαφημίσεις που ξεκινούν με το πλαίσιο «Διαφ» σε πράσινο χρώμα πριν τη διαφήμιση. Ενώ τα οργανικά αποτελέσματα είναι αυτά κάτω από τις πληρωμένες διαφημίσεις.

Οι εν λόγω διαφημίσεις πληρώνονται από τις επιχειρήσεις και μπορούν να είναι ένας πολύ αποδοτικός τρόπος να προσελκύσετε ακριβώς τους πελάτες που αναζητάτε στην ιστοσελίδα ή το φυσικό σας κατάστημα.

Οι διαφημίσεις στο Google σας δίνουν τη δυνατότητα να προβάλετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας στους πελάτες ακριβώς τη στιγμή που τα αναζητούν στο Google.

Υπάρχουν 4 είδη Google ads από τα οποία μπορείτε να διαλέξετε, ιδανικά σε συνεργασία με έναν Google Adwords Specialist, για το πως θέλετε να διαφημιστείτε:

  1. Διαφημίσεις αναζήτησης βάσει κειμένου (Search Ads)
  2. Διαφημίσεις με γραφικά (Display Ads)
  3. Διαφημίσεις Youtube (Youtube Ads)
  4. Διαφημίσεις εφαρμογών για κινητά (App Ads)

Πως λειτουργούν οι διαφημίσεις στο Google

Οι διαφημίσεις στο Google είναι μέρος της διαφημιστικής πλατφόρμας της Google στο οποίο οι διαφημιστές κάνουν δημοπρασία σε λέξεις κλειδιά (keywords) που πιστεύουν πως εσείς θα αναζητήσετε στο Google για να αναζητήσετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία έτσι ώστε οι πληρωμένες διαφημίσεις να σας εμφανιστούν στη σελίδα αποτελεσμάτων σας.

Όπως είναι λογικό όλες οι επιχειρήσεις επιθυμούν να βρίσκονται στην αρχική σελίδα αποτελεσμάτων γι’ αυτό το λόγο οι διαφημίσεις στο Google είναι και τόσο σημαντικές.

Η δημοπρασία για το ποια διαφήμιση θα εμφανιστεί πρώτη εστιάζει στις λέξεις κλειδιά. Οι διαφημιστές αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν μια λίστα με λέξεις κλειδιά που είναι σχετική με ό,τι προσφέρει η επιχείρηση σας, τις λέξεις δηλαδή που οι πελάτες σας είναι πιο πιθανό να πληκτρολογήσουν όταν αναζητούν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σαν αυτό που προσφέρετε. Στη συνέχεια γίνεται δημοπρασία σε αυτές τις λέξεις κλειδιά αναλογικά με το ποσό που είναι διατεθειμένη να πληρώσει κάθε επιχείρηση  καθώς και την ποιότητα της διαφήμισης. Η Google συνυπολογίζει αυτές τις παραμέτρους κι έτσι βγαίνει ένα τελικό αποτέλεσμα για τη θέση της διαφήμισης σας.

Λόγοι να δημιουργήσετε Google Ads

  1. Οι επιχειρήσεις μπορούν να στοχεύσουν δημογραφικά

Λόγω του ότι πληρώνετε με το «κλικ» στη διαφήμιση, κι όχι για παράδειγμα με τις πωλήσεις που κάνατε από τη διαφήμιση, είναι αναγκαίο να στοχεύσετε το κατάλληλο κοινό έτσι ώστε τα χρήματα που δαπανήσατε για τη διαφήμιση να «πιάσουν τόπο» σε εν δυνάμει πελάτες. Η Google δίνει τα εργαλεία και μια μεγάλη ποικιλία από επιλογές για να κάνετε όσο το δυνατόν πιο στοχευμένη διαφήμιση.

Λέξεις κλειδιά: Λέξεις ή φράσεις σχετικές με το προϊόν ή την υπηρεσία σας οι οποίες χρησιμοποιούνται για να προβληθούν οι διαφημίσεις σας όταν κάποιος ψάχνει για αυτούς τους όρους ή επισκέπτεται συναφή ιστοσελίδες.

Ηλικία, Τοποθεσία & Γλώσσα: Διαλέξτε την ηλικία, την τοποθεσία ακόμα και τη γλώσσα των πελατών που στοχεύετε. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να στοχεύσουν τοπικά και να αποφύγουν τον ανταγωνισμό με μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Ημέρες, ώρες & συχνότητα: Μπορείτε να διαλέξετε τις ημέρες, ώρες ακόμα και τη συχνότητα που θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας.

Συσκευές: Οι διαφημίσεις σας μπορούν να προβάλλονται σε όλες τις συσκευές ή να διαλέξετε έναν συγκεκριμένο τύπο, για παράδειγμα μόνο σε κινητές συσκευές.

  1. Έχετε απόλυτο έλεγχο στο κόστος των διαφημίσεων

Οι διαφημιστές που θα αναλάβουν τον έλεγχο της καμπάνιας σας έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν από το μεγαλύτερο κόστος μέχρι και το καθημερινό κόστος που δαπανάται για τη διαφήμιση σας. Ενώ κάποιες λέξεις κλειδιά κοστίζουν αρκετά παραπάνω συγκριτικά με άλλες, μπορείτε ωστόσο να διαλέξετε λέξεις κλειδιά αναλογικά με τον προϋπολογισμό σας και στη συνέχεια να θέσετε ένα ημερήσιο όριο που επιθυμείτε να δαπανάτε. Μόλις γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις τότε δε θα διατρέχετε κανέναν απολύτως κίνδυνο να δαπανήσετε παραπάνω από αυτά που έχετε ήδη επιλέξει, δίνοντας σας τον απόλυτο έλεγχο στα έξοδα της καμπάνιας σας.

  1. Προσφέρουν άμεσα αποτελέσματα

Ενώ άλλες τεχνικές μάρκετινγκ και πωλήσεων απαιτούν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να δείξουν κάποια αποτελέσματα, η διαφήμιση στο Google μπορεί να στρέψει εν δυνάμει πελάτες προς το μέρος σας μέσα σε λίγες ώρες! Φυσικά, η αποτελεσματικότητα της καμπάνιας σας έγκειται σε πάρα πολλούς παράγοντες, γι’ αυτό κι η βοήθεια από ειδικούς είναι ιδιαίτερα σημαντική, ωστόσο τα αποτελέσματα μιας διαφήμισης στο Google είναι εμφανή σχετικά αμέσως αφού «ανεβάσετε» τη διαφήμιση, καθώς και τα πολυπόθητα «κλικ» στην ιστοσελίδα σας!

 

Παναγιώτα Συριοπούλου

Msc in International Business & Management

Google Adwords Specialist certified